Idegenforgalom

Látnivalók

Kun szobor-01-150

Kun előkelő szobra

Cím:  6132 Móricgát Deák Ferenc u. 25  (A Közösségi ház kertjében.)
GPS: 46.622174, 19.684369

Ismertető:
Alkotó: Szűts Tamás
Felállítás éve: 2001

További információk:


Helytörténeti Kiállítás

Cím: 6132 Móricgát Deák Ferenc u. 27 (az iskola épülete)
GPS: 46°38’10.7″N 19°39’54.9″E

Képek:

IMG_7406


katolikus_templom-01

Katolikus templom
Nagyboldogasszony kápolna

Cím: 6132  Móricgát, Felsőmóricgát u. 106
GPS: 46.633916, 19.668446

Ismertető: 1950 körül készült el.

Kapcsolattartó: Ruskó Norbert atya

Telefonszám: 06-20/823-0599

További információk:

Képek:

Fotó: Szabó Jenő
Fotó: Szabó Jenő

reformatus-110x150

Református templom

Cím: 6132  Móricgát, Felsőmóricgát u. 19.
GPS: 46.636300, 19.665256

Ismertető: Dobos Károly építette 1957-ben. …

Kapcsolattartó: Kósa István lelkész (6131 Szank, Béke u. 43.)

Telefonszám: 77/495-140

További információk:

Képek:

Kósa István református lelkész, Szank
Kósa István

 

 

 

 


Kecskeméti Kisvasút
Móricgát (Csikóstelep) megállóhely

GPS: 46.651557, 19.646317

Ismertető::
“A Kecskeméti Kisvasút is, mint a legtöbb kisvasút faanyag és egyéb más termékek szállítására jött létre. A Kecskemét Város Erdőhivatalánál dolgozó Bakkay József vetette fel először,[4] hogy a Bugac melletti erdőkből a tüzelőnek használt faanyagot kisvasúton szállítsák az Alsómonostori téglaégetőbe. A 15 km-es gazdasági vasutat 1917-ben adták át. A vasút 760 mm-es nyomtávval épült.
A vasútüzem kibővítése 1927 őszén kezdődőtt. A Kecskemét – Kiskunmajsa közötti 51 km-es fővonalat 1928. szeptember 12-én adták át. Ezzel együtt megépült Kecskeméten a Rávágy téri új végállomás és az átrakodó a nagyvasúthoz. A környékbeli tanyákon élőknek nagy fejlődést jelentett a kisvonat, mert ez volt az egyetlen közlekedési eszközük. A személyszállítás mellett a megtermelt árukat is gyorsan el tudták szállíttatni a városba, illetve az átrakodó állomásnak köszönhetően bárhova az országon belül. Ezen a vonalon már kezdetektől napi három vonat pár közlekedett, reggel, délben és este. Kezdetben három gőzmozdony látta el a szolgálatot, KGV 1,2,3 pályaszámmal.”
“A csökkenő utasszám miatt az ezredfordulóra általánossá váltak a mindössze egykocsis szerelvények. A kisvasúton 2009. decemberében megszűnt a személyszállítás. Az utolsó vonatok december 12-én közlekedtek Kecskemét és Kiskunmajsa között.” (forrás)

További információk::