Kun előkelő szobra
Cím: 6132 Móricgát Deák Ferenc u. 25 (A Közösségi ház kertjében.)
GPS: 46.622174, 19.684369
Ismertető:
Alkotó: Szűts Tamás
Felállítás éve: 2001
További információk:
Helytörténeti Kiállítás
Cím: 6132 Móricgát Deák Ferenc u. 27 (az iskola épülete)
GPS: 46°38’10.7″N 19°39’54.9″E
Nyitva tartás: bármikor megtekinthető, telefonos egyeztetés után: 06-30/591-0198
Képek:
Katolikus templom
Nagyboldogasszony kápolna
Cím: 6132 Móricgát, Felsőmóricgát u. 106
GPS: 46.633916, 19.668446
Ismertető: 1950 körül készült el.
Kapcsolattartó: Ruskó Norbert atya
Telefonszám: 06-20/823-0599
További információk:
- Szabó Gábor és felesége Marika néni 70 éves házassági évfordulója
- dr. Bábel Balázs, a Kalocsa-Kecskemét Egyházmegye érseke hivatalosan beiktatta Ruskó Norbertet bócsai szolgálatába
- Jó csendben várni az Úrra, mert megszabadít – Ruskó Norbert atya tanítása (video)
Református templom
Cím: 6132 Móricgát, Felsőmóricgát u. 19.
GPS: 46.636300, 19.665256
Ismertető: Dobos Károly építette 1957-ben. …
Kapcsolattartó: Kósa István lelkész (6131 Szank, Béke u. 43.)
Telefonszám: 77/495-140
További információk:
Képek:
Kecskeméti Kisvasút
Móricgát (Csikóstelep) megállóhely
GPS: 46.651557, 19.646317
Ismertető::
„A Kecskeméti Kisvasút is, mint a legtöbb kisvasút faanyag és egyéb más termékek szállítására jött létre. A Kecskemét Város Erdőhivatalánál dolgozó Bakkay József vetette fel először,[4] hogy a Bugac melletti erdőkből a tüzelőnek használt faanyagot kisvasúton szállítsák az Alsómonostori téglaégetőbe. A 15 km-es gazdasági vasutat 1917-ben adták át. A vasút 760 mm-es nyomtávval épült.
A vasútüzem kibővítése 1927 őszén kezdődőtt. A Kecskemét – Kiskunmajsa közötti 51 km-es fővonalat 1928. szeptember 12-én adták át. Ezzel együtt megépült Kecskeméten a Rávágy téri új végállomás és az átrakodó a nagyvasúthoz. A környékbeli tanyákon élőknek nagy fejlődést jelentett a kisvonat, mert ez volt az egyetlen közlekedési eszközük. A személyszállítás mellett a megtermelt árukat is gyorsan el tudták szállíttatni a városba, illetve az átrakodó állomásnak köszönhetően bárhova az országon belül. Ezen a vonalon már kezdetektől napi három vonat pár közlekedett, reggel, délben és este. Kezdetben három gőzmozdony látta el a szolgálatot, KGV 1,2,3 pályaszámmal.”
„A csökkenő utasszám miatt az ezredfordulóra általánossá váltak a mindössze egykocsis szerelvények. A kisvasúton 2009. decemberében megszűnt a személyszállítás. Az utolsó vonatok december 12-én közlekedtek Kecskemét és Kiskunmajsa között.” (forrás)
További információk::
- Wikipédia: Kecskeméti Kisvasút
- Kecskemét KK
- Móricgát (Csikóstelep) megállóhely
- Térkép a kisvasut.hu oldalon.
- Búcsú a Kecskeméti kisvasúttól
- Balázs Zsolt: Amikor még élt a kisvasút